Je úžasné, ak máš čitateľov – ale ešte lepšie je, ak s nimi vieš aj komunikovať. Ale nech to nie je iba reagovanie na ich komentáre, nejako s nimi udržiavaj kontakt a v prvom rade im oznám publikovanie nového príspevku. Aké metódy na to existujú?
Môžeme na to použiť tri metódy a každá má svoje prednosti.
Prvou je RSS. S tým máme veľmi ľahkú prácu, lebo je zabudovaný do WordPress, takže ho iba necháme pracovať, respektíve môžeme dať jeho ikonku zobraziť v hornej časti blogu, aby sme to jednoznačne dali čitateľom na vedomie. (Okrem základnej ikony RSS existuje na internete veľmi veľa pekných aj vtipných variantov – iba napíš do vyhľadávača „free rss icons“ alebo niečo podobné.)
A čo je vlastne to RSS? Vysvetľovaním skratky ťa nebudem obťažovať (Really Simple Syndication, ak to chceš vedieť za každú cenu :-)). Podstata spočíva v tom, že v dnešnej dobe sa na nás valí toľko informácií, správ, blogov a podobne, že keby sme ich mali všetky čítať, zabili by sme tým celý deň. Ak však máme RSS-čítačku (napríklad Google Reader, ak máš rada výrobky veľkého brata) a pridáme do nej svoje obľúbené blogy a stránky so správami, ráno si ju len otvoríme a uvidíme všetky nové príspevky, ktoré boli publikované od posledného čítania . Prebehneme ich bez toho, aby sme museli jednotlivo otvárať svoje obľúbené stránky, a klikneme na „Čítať ďalej“ iba u tých, ktoré nás zaujali a chceme si prečítať viac. Takto sa dá usporiť veľa času.
Svojim čitateľom teda dávaš túto pohodu, ak na svojej stránke používaš RSS – ale touto metódou s nimi nemôžeš komunikovať priamo.
Druhú metódu vlastne môžeme nazvať rozvinutým RSS – je to Feedburner, ktorý je od júla 2007 tiež majetkom Google. Ak zaregistruješ svoj blog do Feedburneru (môžeš to, samozrejme, spojiť so svojím Google účtom) a skopíruješ príslušný kód do svojej stránky, tvoji čitatelia na nej môžu zadať svoju e-mailovú adresu, a keď budeš publikovať nový príspevok, automaticky dostanú oznamovací e-mail. Takto sa aj tí, ktorí nepoužívajú RSS-čítačku, dozvedia o tvojom novom príspevku. Nedostatkom tejto metódy pre teba je to, že ty e-mailové adresy čitateľov nedostaneš, preto im nemôžeš napísať nič iné. Prednosťou je však to, že nemusíš písať seriál e-mailov, ak nemáš žiadny iný cieľ okrem informovania o nových príspevkoch.
Tretím, najlepším (a najzložitejším) riešením je investovanie do softvéru na posielanie správ. Na trhu môžeme nájsť viacero druhov a každý má svoj obľúbený, preto by som toto tu a teraz neriešila. Nepochybnou prednosťou takéhoto softvéru je, že e-mailové adresy svojich čitateľov budeš poznať, môžeš si od nich vypýtať aj iné údaje (dávaj si pozor na dodržanie ochrany osobných údajov!) a môžeš im oznamovať aj iné správy, ako sú nové príspevky v blogu – ale tieto správy musíš napísať, čo je čas navyše.
Mojím obľúbeným programom je SmartEmailing, ktorý používam už viac rokov s úplnou spokojnosťou – ak myslíš, že by si si ho chcela objednať, tak klikni sem (affiliate odkaz). Ďakujem!
Pridaj komentár