E-shop v systéme WordPress

Asi sa nemýlim, ak si myslím to, že viacerých z vás zaujíma táto téma: ako je možné pohodlne, automatizovane predávať na webovej stránke v systéme WordPress? Na túto úlohu možno nájsť viacero bezplatných a spoplatnených e-shop modulov, každý má svoje prednosti a nedostatky. Ako si máme vybrať e-shop?

Začiatkom by som toľko poznamenala, že život nie je smotana do dna u bezplatných výrobkov, ani vtedy nie, ak to patrí k WordPressu. Nebude možné všetko tak nastaviť, ako by ste chceli, a ani so slovenskými predpismi nie je všetko v súlade. Ak máte výrobky a chcete to prezentovať online, v každom prípade sa oplatí zaoberať s e-shop modulmi WordPress, a môžete prijať aj objednávky s týmito systémami, už aj toto uľahčuje vašu prácu, ale nemajte ilúzie. Ak chcete veľmi zložitý, viacvýrobkový, s viacerými znalosťami, úplne automatizovaný, to jest “ozajstný” e-shop, tak si vyberte minimálne spoplatnený WordPress e-shop modul (aký je aj WP eStore), ale môže sa stať aj to, že budete musieť vyrobiť individuálny systém.

Druhou dôležitou vecou je, a na to nezabudnite: k bezplatným výrobkov nie je podpora. Teda ak máte problém s jedným modulom, najvyššie si môžete položiť vašu otázku vo fórach – ale vývojári modulov však, ktorí o tom vedia najviac, nezodpovedajú otázky.

Pozrime sa na ponuku!

V tomto momente existuje 11.430 bezplatných modulov k WordPressu (kliknutím sem sa dostanete na stránku modulov WordPress.org), z týchto 80 kusov je, ktorý sú spojené s e-shopmi (nehľadajte výraz webshop, ale výraz shopping cart!). Nie každý je kompletný e-shop, niektorý sú iba doplnky, alebo modul, ktorý sa spája s druhým, vonkajším výrobkom.

Na to som nemala možnosť, aby som všetky vyskúšala (dúfam, že mi to prepáčite :-) ), doteraz som pracovala s troma, tieto by som chcela trochu predstaviť.

Ktorý na čo slúži, komu ktorý odporučujem?

U každého je dôležitý, že spojenie s WordPress je aký ľahko spojiteľný – výrobky u všetkých troch je možné vložiť do príspevkov alebo stránok, košík sa môže objaviť na všetkých stránkach, v bočnom stĺpci alebo vo widgetu. U vštkých sú automatické e-maily, oštrujú spôsoby platenia v hotovosti (prevod) a aj online platobné metódy (PayPal, Google Checkout, atď), je možné nastaviť dodacie poplatky, ošetrujú akcie a zľavy, evidujú zásobu, poskytujú štatistiku a tak ďalej. V týchto vlastnostiach nie je veľký rozdiel.

Iná je situácia s nastaveniami. Modul eShop podľa mojich skúseností je vhodný v prípade online (sťahovateľných) výrobkov, jeho editor je oveľa ľahšie ošetrovateľný, má menej možností nastavenia, teda toto si vyberte vtedy, ak vám to neprekáža, že všetko je po anglicky a nemáte veľa možností prispôsobiť výzor, avšak nechcete veľa času stráviť s vybudovaním.

Veľmi veľa možností nastavenia je vo WP e-Commerce. Tu si môžete zadať, že v akom menu a s koľkými desatinnými číslami sa má cena zobraziť; že koľko percent je DPH, a to čo sa zobrazí ne netto alebo brutto cena; na stránke výrobkov si môžete vybrať, či sa majú zobraziť všetky výrobky, alebo kategórie výrobkov, alebo obidva; kde a ako sa má zobraziť košík; môžete nastaviť, aké údaje majú zadať kupujúci; a môžete sa rozhodnúť o mnoho drobných opcií, aby váš e-shop bol taký, aký chcete mať. Môžete si vybrať z mnohých výzorov, alebo si môžete písať k tomu css súbor. Pravdepodobne tento je najkomplexnejší e-shop, ktorý je bezplatne zastihnuteľný, ale dosť času si strávite s tým, kým všetko nastavíte – ale u tomto systému je najjednoduchí spôsob pridávania výrobkov.

Modul WP eStore získal moju sympatiu tým, že má veľmi podrobnú dokumentáciu, videá, a je k nemu aj podpora (vývojár každému odpovie do niekoľkých hodín osobne). Je integrovateľný s modulmi WP eMember a WP Affiliate Platform o ktorých som už písala minulý týždeň, okrem toho s galériou fotiek NextGen, a veľmi s mi páči, ako sťahovateľné výrobky chráni pred neoprávnením sťahovaním. Môžete pomocou neho vytvoriť hoci aj také stránky, u ktorých návštevníci platia pre obsah podľa videní.

Nevýhody

Ak máte sťahovateľný výrobok, a dovoľujete iba platbu prevodom, nie je vyriešiteľné, aby vaša banka posielala vášmu e-shopu potvrdenie o platbe, aby e-shop dal povolenie kupujúcemu na sťahovanie – teda proces nie je celkom automatické. (Tento problém zanikne, ak schválite bankovú kartu – k tomu je najjednoduchšie, ak si vytvoríte PayPal obchodný účet. Nemá mesačný poplatok, avšak si stiahne províziu podľa tranzakcií. Žiaľ faktúru aj v tomto prípade musíte vystaviť ručne.)

K väčšine e-shop modulov nie je preklad do slovenského jazyka. Správnejšie nie k väčšine nie je, ale ani k jednému nie je, prinajmenej som ja nenašla, ale opraví ma niekto, kto o takomto vie. K eCommerce-u síce je jeden, ale nie je úplný, časť odkazov sa objaví po anglicky, ktorý po slovensky, je v nich občas chyba v karakteroch, a k tomu toto všetko je ku skoršej verzii, to jest, ak aktualizujete modul, stratíte slovenské odkazy.

Najväčším problémom je nepochybne to, že e-shop nezabalí a nedoručí fyzické výrobky :-)

P.S.. Ak máte nejaké skúsenosti s e-shopmi, prosím, podeľte sa o to s nami v komentároch! Ďakujem do predu!


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *